Podělte se o své zkušenosti z aktuální situace v zařízeních sociálních služeb, domovech pro seniory/ky a dalších zařízeních.
„Informujte nás prosím o svých zkušenostech, dobré praxi i nedostatcích, se kterými se setkáváte,“ vyzývá zástupkyně ombudsmana Monika Šimůnková. Ty se mohou týkat dopadů omezujících vládních opatření, zajišťování základních potřeb nebo problematických situací, se kterými se zde lidé potýkají.
Úkolem kanceláře ombudsmana je navštěvovat různé typy zařízení a zjišťovat, jak je zacházeno s lidmi, kteří zde pobývají a v jakých podmínkách žijí. Jedná se například o zařízení sociálních služeb, léčebny, domovy pro seniory a další. Pokud zjistí nedostatky, žádají nápravu přímo po zařízení. Aktuálně však z důvodů preventivních opatření proti šíření onemocnění COVID 19 zařízení dočasně nenavštěvují. Proto sdílíme tuto vývu lidem, kteří v těchto zařízeních pobývají nebo zde mají své blízké, aby se s Kanceláří veřejného ochránce práv podělili o své zkušenosti.