Co je u nás nového

Tváře ŽIVOTa 90: Rozhovor s Anetou Mundok Nitschovou

ŽIVOT 90

V sérií rozhovorů vám představíme zaměstnance a zaměstnankyně ŽIVOTa 90. Jako první si můžete přečíst medailonek vedoucí linky důvěry Senior telefon a Poradenského centra Anety Mundok Nitschové.

Tváře ŽIVOTa 90: Rozhovor s Anetou Mundok Nitschovou
Kdy jste přišla do ŽIVOTa 90? 

Do ŽIVOTa 90 jsem nastoupila v druhé polovině roku 2017. 

 

Co jste dělala předtím, než jste začala pracovat v ŽIVOTě 90? 

Pracovala jsem jako pracovnice přímé péče a aktivizační pracovnice v pobytové odlehčovací službě a denním stacionáři pro lidi s demencí.  

 

Co máte v ŽIVOTě 90 na starost? 

Jsem vedoucí linky důvěry Senior telefon a Poradenského centra. Jedná se o služby, které bezplatně pomáhají klientům a klientkám překonávat obtížné životní situace, se kterými si sami nedokážou poradit a potřebují podporu odborníka. Pomáháme v rámci orientace v sociálních službách nebo dávkách s pomocí našich sociálních pracovnic, s řešením právních otázek s našimi právníky nebo například i sdílíme s klienty těžké chvíle jako je ztráta blízkého člověka, psychické obtíže nebo projevy domácího násilí na naší lince důvěry.  

 

Jak vypadá váš běžný pracovní den? 

Jsem ranní ptáče (kromě víkendů), takže počítač často probouzím už kolem 7 h. Na stole mi nesmí chybět dobrá káva nebo černý čaj Earl grey. Kromě zajištění hladkého provozu služeb, který spočívá hlavně ve tvorbě a aktualizaci rozpisů služeb a další potřebné administrativy, která je někdy časově náročná, se snažím být v aktivním kontaktu s kolegy a kolegyněmi, kteří potřebují průběžnou podporu v rámci přímé práce. Vím z vlastní zkušenosti, když jsem na Senior telefonu začínala jako konzultantka, jak je důležité mít někoho, kdo vám „kryje záda“ a je vždy k dispozici pro případnou radu a podporu. Pro mne je to vítaná změna, když mohu na chvíli odtrhnout oči od statistiky nebo emailů a sdílet s kolegy a kolegyněmi moje vlastní zkušenosti z přímé práce s klienty a klientkami. Skoro každý den komunikuji také s marketingem, protože společně tvoříme podklady pro média. Jsem též k dispozici novým kolegyním a kolegům, kteří se pro práci na lince teprve zaškolují, takže se společně s další kolegyní věnujeme mentorování na různá témata. V případě potřeby jsem také v kontaktu s dalšími odbornými institucemi v rámci intervence pro naše klienty a klientky. 

 

Co Vám dělá na práci v ŽIVOTě 90 největší radost?  

Vnímám, že je to právě týmovost, která zajišťuje kvalitu služeb a dobrou atmosféru na pracovišti. Vážím si toho, že mohu pracovat s lidmi, kteří jsou pro svoji práci zapálení a já se na ně mohu spolehnout. Jsem nadšená, když se můžeme všichni potkat na našich poradách a aktivně hledat cesty, jak jednotlivé služby zkvalitnit a vzájemně se podporovat.  Díky tomu, že mezi kolegy a kolegyněmi panuje takřka rodinný kolektiv, tak se i případné náročné úkoly nebo situace zvládají o to lépe. 

 

Co děláte nejradši, když zrovna nepracujete?  

Snažím se dokončit si psychoterapeutický výcvik, ale to bude ještě běh na dlouhou trať, ve volných chvílích trávím čas s rodinou, přáteli a pejskem. Když mám inspiraci, maluji nebo hraji na ukulele. Činnosti jako úklid, vaření nebo práce na zahradě mi pomáhají tzv. „vypnout mozek“, který ve všední dny jede na plné obrátky.  

Potřebujete s něčím poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.