V sérií rozhovorů vám představíme zaměstnance a zaměstnankyně ŽIVOTa 90. Jako první si můžete přečíst medailonek vedoucí linky důvěry Senior telefon a Poradenského centra Anety Mundok Nitschové.
Do ŽIVOTa 90 jsem nastoupila v druhé polovině roku 2017.
Pracovala jsem jako pracovnice přímé péče a aktivizační pracovnice v pobytové odlehčovací službě a denním stacionáři pro lidi s demencí.
Jsem vedoucí linky důvěry Senior telefon a Poradenského centra. Jedná se o služby, které bezplatně pomáhají klientům a klientkám překonávat obtížné životní situace, se kterými si sami nedokážou poradit a potřebují podporu odborníka. Pomáháme v rámci orientace v sociálních službách nebo dávkách s pomocí našich sociálních pracovnic, s řešením právních otázek s našimi právníky nebo například i sdílíme s klienty těžké chvíle jako je ztráta blízkého člověka, psychické obtíže nebo projevy domácího násilí na naší lince důvěry.
Jsem ranní ptáče (kromě víkendů), takže počítač často probouzím už kolem 7 h. Na stole mi nesmí chybět dobrá káva nebo černý čaj Earl grey. Kromě zajištění hladkého provozu služeb, který spočívá hlavně ve tvorbě a aktualizaci rozpisů služeb a další potřebné administrativy, která je někdy časově náročná, se snažím být v aktivním kontaktu s kolegy a kolegyněmi, kteří potřebují průběžnou podporu v rámci přímé práce. Vím z vlastní zkušenosti, když jsem na Senior telefonu začínala jako konzultantka, jak je důležité mít někoho, kdo vám „kryje záda“ a je vždy k dispozici pro případnou radu a podporu. Pro mne je to vítaná změna, když mohu na chvíli odtrhnout oči od statistiky nebo emailů a sdílet s kolegy a kolegyněmi moje vlastní zkušenosti z přímé práce s klienty a klientkami. Skoro každý den komunikuji také s marketingem, protože společně tvoříme podklady pro média. Jsem též k dispozici novým kolegyním a kolegům, kteří se pro práci na lince teprve zaškolují, takže se společně s další kolegyní věnujeme mentorování na různá témata. V případě potřeby jsem také v kontaktu s dalšími odbornými institucemi v rámci intervence pro naše klienty a klientky.
Vnímám, že je to právě týmovost, která zajišťuje kvalitu služeb a dobrou atmosféru na pracovišti. Vážím si toho, že mohu pracovat s lidmi, kteří jsou pro svoji práci zapálení a já se na ně mohu spolehnout. Jsem nadšená, když se můžeme všichni potkat na našich poradách a aktivně hledat cesty, jak jednotlivé služby zkvalitnit a vzájemně se podporovat. Díky tomu, že mezi kolegy a kolegyněmi panuje takřka rodinný kolektiv, tak se i případné náročné úkoly nebo situace zvládají o to lépe.
Snažím se dokončit si psychoterapeutický výcvik, ale to bude ještě běh na dlouhou trať, ve volných chvílích trávím čas s rodinou, přáteli a pejskem. Když mám inspiraci, maluji nebo hraji na ukulele. Činnosti jako úklid, vaření nebo práce na zahradě mi pomáhají tzv. „vypnout mozek“, který ve všední dny jede na plné obrátky.