Naše klienty a klientky dobře známe a jsme s nimi v pravidelném kontaktu. Díky tomu dokážeme rychle reagovat v případě krizových situací.
Paní Lence zařídily službu Tísňové péče ŽIVOTa 90 její dvě děti. Žijí totiž většinu roku v zahraničí, a tak chtěly mít jistotu, že pokud se v jejich nepřítomnosti mamince něco přihodí, bude si moct sama přivolat pomoc.
Před samotným zavedením služby klienty a klientky vždy navštívíme u nich doma a povídáme si o jejich zdravotním stavu a denních rituálech, abychom službu nastavili dle jejich potřeb a mohli zajistit tu nejlepší péči. O paní Lence proto od začátku víme, že trpí silnými alergiemi na některé potraviny a že má pro případy náhlých záchvatů v lednici injekci s lékem. Jsme s ní navíc v pravidelném spojení a každý týden si s ní povídáme o tom, jak se jí daří, protože když zrovna nemá syny u sebe na návštěvě, bývá velmi osamělá.
Když paní Lenka stiskla tlačítko a na dispečinku Tísňové péče se nám spustil alarm, bylo to pár hodin poté, co jsme s ní naposledy mluvili a věděli jsme tedy, že to bude nějaká náhlá krizová situace. Přes hlasovou ústřednu jsme na ni volali, ale slyšeli jsme jen chrčení a to, jak paní lapá po dechu. Díky našim záznamům jsme byli schopni okamžitě rozpoznat, co se děje. Zkontaktovali jsme proto ihned záchrannou službu a informovali je o tom, že paní Lenka má zřejmě alergický záchvat a potřebuje dostat injekci, kterou má uloženou pro tyto případy u sebe v lednici.
Díky rychlému zásahu a spolupráci našeho dispečinku se záchranáři vše dobře dopadlo, paní Lenka dostala včas svůj lék a poté, co ji prohlédl lékař, se mohla zase vrátit k sobě domů. My jsme o všem informovali její rodinu a v následující dny se ještě telefonicky ujistili, že je paní Lenka v pořádku.