U 90 % výjezdů zprostředkovaných konzultanty naší Tísňové péče jde o záchranu života. Během jedné noci se alarm našeho dispečinku rozezní až sedmkrát.
Je 1 hodina ráno a čidlo Tísňové péče v bytě klientky hlásí našemu dispečinku, že již delší dobu nezaregistrovalo pohyb. Pro našeho konzultanta to znamená, že okamžitě musí začít jednat, protože je možné, že se klientce něco stalo a nestihla včas zmáčknout tlačítko. Odpovídal by tomu i fakt, že nereaguje na volání. Nejprve se konzultant snaží spojit s rodinou a sousedem, ti však v noci také na telefonáty nereagují. Dalším krokem je tedy zkontaktování výjezdové služby, ta si vyzvedává klíče od bytu a jede na adresu klientky. Když však dorazí na místo, setkávají se s další překážkou. Na klíčích, které rodina klientky dala k dispozici přesně pro tyto krizové výjezdy, chybí klíč od horního zámku. V této situaci proto nezbývá nic jiného než zavolat linku 112. Ve 3 hodiny ráno se hasiči za asistence Policie ČR oknem dostávají do bytu a zjišťují, že se zde nikdo nenachází. Mezi tím přijíždí do bytu klientky i syn, který také netuší, kde jeho maminka může v tuto hodinu být.
Příběh má nakonec šťastný konec, dozvěděli jsme se, že klientka odjela na návštěvu k příbuzným, nedala o tom vědět synovi a při odchodu z bytu zapomněla přepnout čidlo do režimu hlídání bytu.
Podobných poplachů zažije za jednu noc Tísňová péče i 7 a bohužel ve většině případů se jedná o záchranu života klienta. Nejčastěji je to v noci nebo v horkých letních měsících.